Liten update

Hejs!

Kanns som att det var evigheter sen man satt framfor nagon dator. Jag tror att det var sa ocksa, alla dagar gar in i varandra och man har noll koll pa hur mycket tid som gar eller vilken dag som var och ar vilken. Kanns aven som att man har hur mycket som helst man vill skriva om. Far se vart det landar. Har ju som vanligt ingen tid.

Nu ar vi i Byron. Helt underbart stalle! Typ never ending strand och supermysig stamning! Det far varmt och sol, men inte sa stort varmt som det var i Sydney. Sa skoooont! Ar sa himla konstigt att tanka sig att ni har sno hemma. Det kanns som att man hoppat till sommaren och att ni har samma vader hemma, eller typ svensk sommar. Det gar likom inte att forsta att det ar februari och att vi ty nyss firade jul och nyar. Jattemarklig kansla. Vi liksom gar runt och lever i en fantasivarld kanns det som, eller iaf jag, dar allt bara ar en massa av tid. Men jag klagar inte.

Tva ganger har jag dock kannt att vi trots allt ar pa andra sidan jorden och verkligen fortstatt det. Forsta gangen var nar man sag Operahuset och den andra gangen var pa surflagret som vi kom ifran i forrgar.

Tank er liksom ett place i tropisk miljo i en hala. Alla bor i typ byggarbetarbaracker och precis intill stranden. Kanns som att bo mitt i skogen. Vi anlander typ nio pa kvallen och ar lite smatt deppiga eftersom bussen varit tva timmar sen vilket resulterat i att vi missat middagen. Det kanns som att all kanner alla och vi ar helt lost. Efter att ha atit enmiddag bestaende av vita mackor med ost och marmelad beger jag och Matilda oss till toaletten. Jag gar med nasan i vadret och forsoker tyda vilken som ar tjejtoaletten nar matilda hojtar till bakom mig och typ "ehh, Tove?" och ryggar tillbaka.Varpa jag tittar ner pa marken och ser hur det under min fot, som ar pa vag at ta ett stort kliv och alltsanu befinner sig i luften, ligger en orm. Da bjod jag pa ett riktigt tjejskrik. FY FAAAN! Sager jag bara. Var ingen jattestor orm, men var cirka 1,5 meter och kankse 4 cm  diameter. Brun med svart monster. Vi vet fortfarande inte riktigt om den var giftig eller inte. Men jag var livradd resten av lagret och skitnojig, haha. Kandes som att det skulle ringla upp ormar i sangen pa natten och att de skulle attackera fran varenda buske.

Nu rinner tiden ut. Och maste logga ut. Men uppdaterar snart igen!!!

Tove


Kommentarer
Postat av: Annika o Lillemor

Usch vad läskigt med ormen!! Vilken tur du hade.Roligare då att höra din röst på telefon idag. Tänk att du kunde stå på surfbrädan - där blev man lite avis. Var det nån som fotade? Ha det fortsatt bra. Kramar Mams o mormor

2011-02-20 @ 14:54:41
Postat av: Lovisa

FY FAAAN jag skulle troligen noja sönder! Men alla de tropiska djuren är väl en härlig del av upplevelsen, hehe, not! Har hört från andra källor hur kul det var att surfa och längtar tills att höra hur det gick för er alla andra också. Är nog allra mest avis på surfdelen hittills! Saknar er! love från Schweden

2011-02-20 @ 14:58:06
Postat av: Cattis

Hej gullungar1 Men så kul det var att höra ifrån er igår, det känns ju helt overkligt att ni sitter på andra sidan jorden , det är hörs ju som om ni sitter i rummet bredvid. Ja några kommentarer rörande ormen är väl överflödiga från min sida, jag bara tycker att livet här i Sverige på vinterna plötsligt är ganska bra. Låter som ett mysigt ställe ni hamnat på, vad härligt med långa stränder , blir det någon surfing även här ? Kul också att ert boende verkade fint, hoppas att ni träffar lite trevliga människor som ni kan umgås med, har glömt och frågat om ni träffat många svenskar ? Är sugen på att få se lite bilder , när kommer det? Sköt om er och titta nu på vägen framför er så ni vet var ni sätter fötterna1



Bamse kram

Mamma

2011-02-20 @ 15:28:47
Postat av: Mormor

Hej små vänner igår när jag skrev till er så hände något med min lilla dator (med andra ord jag klantar mig lite då och då



Hej igen jag klantar mig då och då när jag skriver till er måste nog lära mig lite mer innan det går på räls.Tack o lov att man inte bor i ett ormland ,tycker det lät jätteläskigt jag förstår att ni blev rädda titta er noga för var ni går. Jag har varit så glad sedan ni ringde igår att höra era röster igen. Idag har mamma och jag varit och handlat åt en av mina tanter som ska flytta in på ett hem för gamla lakan och täcke och gardiner sedan åkte vi hem och tog kaffe med semla jättegott igår titta jag på melodifestivalen och då varErik Saede med som för övrigt vannmen han är väldigt bra tycker jag. Berätta jag om förra lördagen när jag var hos mamma med Mia och hennes familj ,när lillen fick tag i mitt läppstift och kom ut med bägge frambenen röda snyggt som tusan senare på kvällen var i min väska och fick upp min plånbok ur väskan ni hör vilken värsting han är ha det nu så jättebra och många kramar till er alla från mormor



2011-02-20 @ 16:04:11
Postat av: Mormor

Hej små vänner igår när jag skrev till er så hände något med min lilla dator (med andra ord jag klantar mig lite då och då



Hej igen jag klantar mig då och då när jag skriver till er måste nog lära mig lite mer innan det går på räls.Tack o lov att man inte bor i ett ormland ,tycker det lät jätteläskigt jag förstår att ni blev rädda titta er noga för var ni går. Jag har varit så glad sedan ni ringde igår att höra era röster igen. Idag har mamma och jag varit och handlat åt en av mina tanter som ska flytta in på ett hem för gamla lakan och täcke och gardiner sedan åkte vi hem och tog kaffe med semla jättegott igår titta jag på melodifestivalen och då varErik Saede med som för övrigt vannmen han är väldigt bra tycker jag. Berätta jag om förra lördagen när jag var hos mamma med Mia och hennes familj ,när lillen fick tag i mitt läppstift och kom ut med bägge frambenen röda snyggt som tusan senare på kvällen var i min väska och fick upp min plånbok ur väskan ni hör vilken värsting han är ha det nu så jättebra och många kramar till er alla från mormor



2011-02-20 @ 16:05:22
Postat av: Bengt

Jag ska inte tjata mer om ormen. Men ni kan väl komma överens om att när någon håller på att trampa på en livsfarlig jätteorm så kan ni ropa SE UPP eller AKTA DEJ eller FLY FÖR LIVET eller HJÄÄÄÄLP. Det där med "eeeh tove" känns lite lamt. Annars har vi förståt att surfbräda är lämplig födelsedagspresent. Rasmus har lovat att fixa vågor med Tora. Dagens nyhetsrapport: Strul i Libyen, halvstrul i Bahrain och Byggmark tog VM-silver.

Imorrn ska jag på Band of Horses, de du Tove.

2011-02-20 @ 21:32:17
Postat av: Farfar & AC

Hej

Här har vi minus 10 och lägre och längtar till våren. Kitty vill inte ens gå ut på balkongen. Om ni åker båt så res på däck, en båt i Vietnamn sjönk och de som var på däck klarade sig. Annars är det mycket jobb och så. A-C åker till NY i slutet av veckan och FF o Kitty åker till Björnö några dagar. Vi skypade just med Anna som hälsar.

Kramar var rädd om Dig

FF o AC

2011-02-20 @ 21:49:58
Postat av: Mormor Lillemor

Hej!

Vilka härliga bilder från sommaren och den härliga stranden m.m. Ni verkar ha det roligt värre. Fortsätt med det och akta er för ormarna. I helgen har det varit en svår jordbävning på Nya Zeeland, men det är väl förhoppningsvis långt från er. I söndags var jag och tittade på en helt underbar balett "Svansjön" med dansare från S:t Petersburg. Såå skickliga och dessutom Tjajkowskys underbara musik. Vilken upplevelse! Annars är det vackert vinterväder här hemma, något kallt men jag gillar ju vinter. Ljust och vackert. Kram från Mormor

2011-02-22 @ 15:52:41
Postat av: Felicia

Hej Farfar och Ann-Christine!



Oj, om Kitty inte ens vill ga ut sa maste hon vara trott pa kylan. Hoppas det blir varmare snart. Snart ska vi faktiskt ut och segla, sa vi ska tanka pa det. Ha det sa bra i New york AC! Och Kitty och FF far ha det bra pa Bjorno!



Kram

2011-02-24 @ 08:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0