This is Tove calling, again

Halla gott folk!!

Har sitter en kletig tjej och forsoker forsta vad de sager bakom mig. Det gar inge vidare, hostelet ar invaderat av fransman/fransyskor. Mycket harligt eftersom de ar riktiga hojdare pa engelska! Tur att Felle har jobbat som franskalarare sa hon kan oversatta for oss.

Det kanns trisst att skriva om vadret igen, men det ar verkligen sjukt varmt! Och ingen AC nagonstans. Stort. Var frizoon ar Coles, mataffaren, som har hyfsat kallt. Vart rum ar 100 grader varmt, fuktigt (eftersom jag och felle har var tvatt hangande pa tork darinne) och har total syrebrist. Det ar otroligt att det gar att sova alls. Men det ar lite exotiskt trots allt. Nasta gang ska jag bara se till att vara med att slass om att sova nere.

Igar var vi pa en tur i staden. Trodde att Sydney skulle kannas mycket mer europeisk an vad den gor. Kanns snarare som Bangkok an nagon annanstans jag varit. Men nar man val stallt om sig sa ar det en fin stad liksom, valdigt ren!

Operahuset ar numera en bock i "byggnader jag har sett". Vet inte rikigt vad jag ska skriva om det, men det ar stort snyggt! Ser ut som pa bilderna, sa jaaa. Ni vet ju liksom.
Kande oss i alla fall rikigt hurtiga nar vi gatt och gatt och gatt i varmen. Den kanslan forvann dock snabbt efter att vi kommit ut langs kusten i Botnaic Garden, som sa smaningom leder en till Operahuset, eftersom det var vi och 100 joggare som trangdes pa vagen. Assa helt stort att man frivilligt vill jogga nar det ar minst 40 grader ute! (Det kankse vore nagot for dig Pappi?).  Tog dock bort lite av mysighetskanslan nar man gick langs vattnet, och det for forsta gangen flaktade lite, att standigt ha nagon flasandes i nacken.

Idag unnade vi oss en dag pa stranden. Mer specifikt Manly Beach. Mycket underligt vader. Har varit allt mellan (ahh, nu kom matilda och sa att det var svalare i vart rum, YES! Hoppas hon talar sanning!!) molningt, regn och stekande sol. Kunde ligga och steka pa stranden nar solen plotsigt gick i moln, det kom nagra stank och sen stekande hett igen. Detta landet ar skuumt!

Nu har solen i alla fall tagit for forsta gangen. Jag ar nu inte langre vit utan ser snarare ut som en spracklig polkagris. Jag fattar inte vad jag gjort med solkramen, men hela min overkropp ar flackig av branda partier. Min hogra hand ar nu mera helt rod, hur tusan lyckas man branna en hand?!!

Nu borjar de andra hli otaliga, och star och gor sig lustiga over yttligare en av mina felsagningar. Bast att lamna over datorn och istallet ga och smorja in min stackars kropp.


Svettiga kramar och pussar och allt sant fran Tove och Australien


Kommentarer
Postat av: Bengt

Klart att ni ska prova på att jogga lite. Då fläktar det ju av fartvinden, eller hur. Då slipper ni ju dessutom att ha någon som flåsar er i nacken, ja joggare i alla fall.

Skönt att orkanen missade er och skönt att den inte blev så farlig som de trott.

Utsikt från fönstret i dag: blöt is på Årstaviken, grå himmel, 2 grader och kanske regn på gång. Med andar ord: vi tycker verkligen synd om er : )

2011-02-03 @ 10:59:10
Postat av: Annika

Vad intressant att Sydney känns mer som Bangkok än Europa, det hade jag inte heller trott. Nu blir man ju ännu mer sugen att åka dit, fast jag väntar tills det blir lite behagligare temp typ 25, man är ju trots allt svensk...ska läsa kemi med Raz nu, avis? pussar o kramar Mams

2011-02-03 @ 20:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0