Hallo, this is Tove calling

Hej alla sotnotar!

Nu ar man stort brun efter fyra laaanga besok pa stranden, eller inte. Dock ar det stora samtalsamnet efter varje besok hur mycket farg vi har fatt, eftersom Sue ar overtygad om att vi har blivit brunare. Annars ar ett poppis samtalsamne hur ofta man bor eller inte bor tvatta mitt har och om det vore en bra ide eller inte att tvatta det med salt. Nu har jag dock kopt torrschampoo, sa nu kommer det alltid att se skinande rent ut. Skont.


Annars ar jag mycket impad over australienarnas sverigekunskap! Har traffat ett gang efter att Sues basta kompis son, Rick,  ringde och bjod over oss till honom. Flummigt varre och vi var inte sa nervosa, men allt gick fint saklart - vi ar ju sa sjuuuukt grymma pa engelska vid det har laget. Kanner hur korrekt grammatiken flyter pa och hur man hittar orden man letar efter pa direkten.
Harliga felsagningar ar bland annat:


Tove: Tass? Your name is Tass? It means, ohhh, like path...
Felicia: Path?
Tove: Oj, no like ohhh, you know palm. But on animals. In swedish.


eller


Felicia: yeah, we eat alot of herrings on christmas eve and the days after we have like ten bottles.. noo, vad heter burk?
Tove: Typ, jam, nej jurk, nej ingen aning.


Skont att det aldrig blir forvirrat.


Men ater till sverigekunskapen. De visste vilka Hives var, aven om de inte trodde mig nar jag sa att de var fran sverige, och Jens Lekman. Kunde aven rabbla en massa svenska artister som man sjalv aldrig hort talas om. Sa bra av mig!

Var aven en av killarna som visste vem Anders Svensson var! Cooolt, fast han ljog val sakert. Sjalv gjorde man ju aven tabben att saga att Fredrik Ljungberg var en hockeyspelare, sa bra gjort! Men visste saklart Zlatan och Soderling ocksa, ar ju trots allt Australien Open har i stan. Rick hade aven Cheap Monday jeans, cooolt.


Skont att det typ tar en 5 timmar att skriva pa de har tangentborden, Felle sitter bredvid och har skrivit mer an mig pa typ halften av tiden, sa kanns bra.


Ahh nu travde en hast forbi har pa gatan! Tycker inte sa synd om den.


Men ta hand om Sverige nu horrni, sa ses vi typ snart!

Puss!



Kommentarer
Postat av: Felicia

Tove, du glomde att skriva att du blandade ihop Ljungberg med Henrik Lundqvist!!!!!

2011-01-24 @ 06:51:45
Postat av: ebbot

Ofta dom inte trodde på att Hives kommer från Sverige!?!?!! Det är ju för tusan vårt nationalband, typ. Tuffen, ALLA vet vem Svensson är. Han har gjort stora avtryck i de flestas hjärtan <3. I ditt, i mitt, i australienarens.



Jag är imponerad av din engenlska, verkligen. It's marvelous!

2011-01-24 @ 08:00:55
URL: http://ebbaoemma.wordpress.com
Postat av: Bengt

Tass/path - den var bra. Kul att ni trivs. Här hemma allt lugnt och kallt. Landet och Pärlan hälsar.

Och Tove, ALLA vet vem Jens Lekman är.

Förresten glöm Söderling - han åkte ut.

2011-01-24 @ 09:44:39
Postat av: Mams

Hej!!! Vad himla avundsjuk man blir, fnittrade gott i landskapet på jobbet när jag läste om de fantastiska engelskakunskaperna

2011-01-24 @ 19:38:13
Postat av: Lotta

Jurk of herring :)

Heja er!

2011-01-29 @ 11:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0