Hej, hur ar laget?

Hiiiiii everybody!

 

 

Nu sitter vi pa favvisintrenetcafet har i Melbourne och klockan ar snart halv fem. Idag ar det endast 23 grader sa det kanns lite kyligt! Kanns som att vi varit borta jattelange nu och inte bara en knapp vecka. Vi har det i alla fall jattebra har och det ar helt overkligt att vi ar pa andra sidan jorden.

 

Vi bor ju, som ni vet, hos Sue som ar en avlagsen slakting till N&M. Hon ar runt 55, om ni undrar, jobbar i kladaffar och alskar Robbie Williams. Hon skammer fortfarande bort oss och ar supergullig, kanns sorgligt att lamna henne sen, men vi har redan hangt kvar lite for lange. Imorgon tankte vi i alla fall flytta till ett Hostel i St Kilda. Just nu bor vi i Brighton som ar en poshig del av staden, sa det lar kannas valdigt annorlunda pa hostelet.

 

Nu tankte jag skriva lite om vad vi hunnit med hittills. Hang med! Haha, skoja.

 

- Besokt en djurpark. Healesville centrum, tror jag den hette om ni vill googla. Dar sag vi supergulliga australiensiska djur, men sjalva parken i sig var val inte jatteimponerande. Det var aven runt 40 grader varmt sa det blev mest att ga igenom, men det var kul! Nabbdjuren ar mina favvisar! Ser helt overkliga ut.

- Jobbat pa brannan, haha. Har varit pa stranden nastan varje dag. Enligt nagra vi traffade var det en riktigt familjestrand vi har hangt pa men det kanns bara bra for vi ar ju VITAST av alla! Har solskydd 30 varje dag och har annu inte brant oss, wiho.

- Testat utelivet. Nar jag och Tove precis vaknat kommer Sue in och racker mig en telefon. I luren ar hennes basta kompis son som undrar om vi vill hanga med ut pa kvallen. Jag svarar sa gott jag kan med min harliga morgonrost. Eftersom vi somnat senast tio varje dag trodde vi aldrig att vi skulle orka, men vi klarade det haha. Han och hans kompisar var supertrevliga och gulliga. Kanns inte ens som det finns sa trevliga ungdomar i Sverige! De ville verkligen hjalpa oss och erbjod sig att ta hand om oss hur mycket som helst, vi har dock inte horts sen dess, men ska traffas pa onsdag da de ar Australia Day. De ska ha barbeque sa jag ser fram emot att fa i mig ordentligt med kott! Eller fa massa kottmarinad pa min fisk.

 

 

Ar forresten jatteforkylda allihopa, riktigt harligt. Jag kopte nasspray i forrgar och expediten var inte sarskilt serios. Skoja! Hon pratade bara med mig i en kvart om mina sympton, sen gick hon in bakom disken och ba "There's a young girl out there and she thinks she's having a cold.... osv" sen forklarade hon for mig om nassprayen i en kvart, sa bra dar.

 

Nu - hostelcheck!

 

 

Puuuuuuuuuuss och kram fran Felicia

 

 

Forresten tycker jag att min familj ska kommentera mera!!! Familjemedlemmarna Louise och Lovisa ar dock duktiga! Rubriken=svensk fras vi larde nagra australienare, kanns coolt!


Kommentarer
Postat av: Bengt

Det är klart att det inte lika trevliga ungdomar i Sverige som i Australien - nu när ni åkte härifrån.

Skönt att ni hittade lite trygghet på Ikea förresten : )

2011-01-24 @ 09:52:18
Postat av: Faster Josefin

vad härligt ni verkar ha det. men kanske bra att flytta till hostal snart så ni kan få lite mer äventyr. det verkar lite för glassigt hos Sue.

Krya på er. Kram

2011-01-24 @ 16:55:34
Postat av: josefin

förresten, Felicia, en tjej från tvåan frågade efter dig idag. Ibbis syster.

2011-01-24 @ 16:56:19
Postat av: Lovisa

Här kommer mer support. Nyfikenheten är OVERWHELMING. och avissjukan också kanske? Kul med lite kontakt med ungdomarna och hoppas onsdagen blir grymt. Och på hostelet kommer ni juh säkert träffa ÄNNU fler!! Love

2011-01-24 @ 22:06:52
Postat av: Lovisa

Här kommer mer support. Nyfikenheten är OVERWHELMING. och avissjukan också kanske? Kul med lite kontakt med ungdomarna och hoppas onsdagen blir grymt. Och på hostelet kommer ni juh säkert träffa ÄNNU fler!! Love

2011-01-24 @ 22:07:43
Postat av: Jimbowdabuddy!

yaay! hittade adressen! Ska försöka få pappa att kommentera lite också men hoppas inte på för mycket. KRAM!

2011-01-28 @ 00:38:49
Postat av: tina

fin blogg:D

kolla gärna in min med:D

2011-01-28 @ 01:06:13
URL: http://tinisen.blogg.se/
Postat av: ture & stina

Hej,Tack för kortet, vi undrar har ni inte sett nån boaorm???synd att ni inte sett nån haj.Idag har vi varit å spelat hockey det va jätte jobbigt säger Ture.Hoppas ni har det bra,för det har vi här i Sverige.Fast vi vill ha det varmt som ni har säger Stina...hm det e orättvisst.Nästa helg kanske vi ska på bio med Millis å se Hotell Gyllene Orren..orättvist va.

Puss å kram fr Stina & Ture,mamma å pappa hälsar ochså

2011-02-16 @ 19:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0