Landbyte = Malaysia

Tjenare pa er dar hemma!

Nu har vi lamnat Singapore bakom oss och sitter pa ett internetcafe pa Langkawi. Tjohoo vad tiden gar!

Singapore var en valdigt bra overgang till resten av Asien. Man fick ga ifred och blev behandlad precis som lokalbefolkningen vilket var valdigt skont. Sag inte sa mycket turister alls nar vi var dar och trots det inte uttittad alls. Efter att ha varit hemifran sa lange fick det en nastan att glomma att man var turist. I alla fall de ganger kartan var lamnad hemma pa hostelet.
Var aven skont att kanna sig saker, kunde rora sig som man ville; storstan, chinatown eller little india utan att nagonsin kanna sig illa till mods. Valdigt saker stamning!

Sjalv trotsade jag ocksa lagen och spottade pa gatan till Felicias fasa. Men jag lever och fick vara tjugo nagra timmar till.

Som vi mycket stolta skrev sist sa hade vi inget boende bokat i Kuala Lumpur utan hoppades att det skulle vara lika smidigt som det var i Singapore. Ehm, det var det inte rikigt.
Vi var bara tvungna att byta terminal,eftersom att AirAsia tydligen alltid ankom till inrikesterminalen, vilket var ca 10 min med en buss som inte var helt latt att hitta och som inte ankom till ett helt logiskt stalle. Sa att efter ha irrat runt ett tag med vara stora bagagevagnar pa ratt terminal gick Felicia och Matilda ivag sjalva och lamnade mig och Nattis med bagaget. Ibland ar det bra att vara manga!
Jag vet inte riktigt hur de gick till vaga, men nar de kom tillbaka hade de ett hotell bokat men kande sig lite smatt lurade. Eftersom vi alskar flygplatser tog vi middag pa, dam dam dam dam, Burger King! innan vi fortsatte var resa. Det var minst sagt ett nervost gang som akte forbi det ena fallfardiga hotellet efter det andra, men nar vio tillslut kom fram var det inte sa farligt alls. Inte som i Singapore, men helt okej. Och det ingick ju frukost!!!

Nu sitter vi som sagt pa Langkawi och mina bekymmer ar for tillfallet att det regnade pa formiddagen och att det kanske regnar imorgon ocksa, att jag har tappat bort 50 RM nagonstanns pa rummet och att Felles tvatt inte torkar vilket gor att jag inte vagar tvatta den tvatt som jag verkligen borde tvatta!
Men vi har det ratt bra har trots allt. Vi bor pa en resort med egen Hollywoodskylt, det ni!

OCH jag lever i en banandrom (misstolka om ni vill). Billigt och himmelskt goda. Och da har jag inte ens namnt mangon an.


Nu ska jag se om nagra av mina bilder har hittat fram till dropbox,

xoxo Tovetuffis


PS. Vi har borjat trana ocksa!!!! (min kropp ar i chocktillstand) DS

Kommentarer
Postat av: Bengt

Härligt. Nästan bara glada nyheter. Nyttig frukt, motion, lagom äventyr, snygga bilder, religiös inspiration, tvättambitioner. Tråkigt att ni inte kan tvätta - men härligt att höra att ni vill.

Våren har kommit hit nu - snön är alldeles blöt och skidorna bakhala :(

Kram

2011-03-21 @ 14:29:44
Postat av: Cattis

Hej tjejer! Så kul att få se lite bilder på er, ni ser ju verkligen ut att må bra. Vilket hotellrum, är det där ni bor nu, ser ju superschysst ut. Bra att ni börjar träna ,Millis och jag ska snart, ganska snart, bara snön försvinner... börja springa, vad består er träning av? Hoppas ni får en superskön tid på Langkawi.

Stor kram !

2011-03-21 @ 21:50:01
Postat av: Lillemor

Vilka trevliga foton ni har tagit. Ni ser verkligen ut att ha det skönt. I dag 29/3 fick jag ditt kort från Barriärrevet sådet tar litet tid med post. Gulligt av dig att skriva. Ha det fortsatt skönt allihopa. Penang verkar ju toppen. Stor Kram Mormor

2011-03-29 @ 18:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0