Pa fastlandet!

Nu ar vi "hemma" fran seglingen. Superkuligt!!!! Tur, eftersom Fraser var sadar.

Just nu gungar hela varlden och bussen vi ska aka med i natt ar installd pga .... dam...daram...dada.... OVERSVAMNING! Som vanligt. Sa det blir nog till att checka in pa ett hostel har istallet. Det kanns anda okej, for ikvall ar det party med alla fran baten, inklusive crewet forstas. Hoppas bara bussarna gar som vanligt imorgon, for vi vill inte missa for mycket tid i Cairns.

Vad vi gjorde pa baten:

- Hjalpte till med maten! Mashade potatisen, sa vi raddade i stort sett hela forsta maltiden.
- Snorklat i fina stingsuits, Felicia hade turen att fa den mest utslitna och andra dagen hade de lagt undan den at henne sa lyllo! Var lite grumligt vatten men det var fint och vi sag Elvis! (klicka!). Tove klappade honom ocksa, eller rorde i alla fall.
- Tove, Matilda och Nattis tog modet till sig och utforskade vattnet pa en annan niva = DYKNING!!!
- Skaffade oss en ny van och karlek, namligen var gullok som vi snott fram fraser som blev hela crewets maskot. dopt till det mycket orginella namnet; Onion
- Vunnit sista nattens sju-kamp. Team Spice Girls hade snyggaste outfiten, slog skiten ur resten och vann varsin lask, VAAART!
- Lekte hela havet stormar pa riktigt och satt pa dack och ojade oss. Gungigast ever. Blandade kanslor mellan rolig berg-och-dalbana och hemskt illamaende.
- Jublade nar vi sista dagen antligen hade fint vader och kunde bege oss till White Heaven Beach trots de innan sa pesimistiska forhallanderna.
- Sett sma stingrockor i sanden pa stranden, Nattis och Matilda sag av en haj! Tove och Felicia mycket avis.
- Seglade hela fem timmar totalt, men ni kan vara lugna - motorn var standigt igang. Sa inga bommar i huvudet.


Det var allt vi/jag kom pa for nu. Nu gick alla och kopte schampoo/bokade hostel/tog ut pengar sa lamnad ensam!!! Ser fram emot att oppna ryggsacken som innehaller x antal blota egodelar som statt sedan vi akte till Whitis. Kommer lukta muuuuuums!

Tare lugnt dar hemma!
Far ni trakigt sa kan ni alltid kolla igenom kylen efter en ny van, rekomenderas starkt!

Kramar fran Tove och mina sma trillingar!


Kommentarer
Postat av: Bengt

Heeeej!

Coolt med seglingen och coolast med Elvis. Han simmar lika lugnt och värdigt som jag.

Har rusat till kylen på jobbet för att leta efter en kompis. Hittade bara en purjo. Duger den och vad ska den få för smeknamn?

Blöt inte ner er i översvämningarna

kram

2011-03-08 @ 09:21:22
Postat av: Annika

Hej, vad tufft att dyka!! Vad avis man blir. Blev det tre dagar på båten eller? Sov ni på den också? Håller tummarna att kläderna inte möglat... Kramis Mams

2011-03-08 @ 19:51:41
Postat av: Annika

ojoj jag blir sjösjuk å illmående bara jag läser vad ni "gått" igenom. Men jag blir superavis eller rättare sagt jag tänker på när mamma och jag var ute i den stora världen. Tycker det e superkul för er.Vi längar efter er, jag sa det till mamma imorse tänk halvtiden har redan gått, snart e ni hemma...kul för oss men kanske inte för er::)))

Va rädda om er många kramar från oss alla på Draken.

2011-03-09 @ 10:26:08
Postat av: Cattis



Hej sötnosar!

Kul att prata med er i morse och skönt att ni på fast mark. Superkul att ni provat på att dyka, som sagt, Annika och jag minns gamla tider när vi läser det här. Men den där Elvis såg lite tjurig ut och väldigt stor, scary! Tycker braxarna på Storholmen är tillräckligt läskiga! I helgen blir det Melodifestivalfinal på Draken med gänget, ska meddela er vem som kommer att representera Sverige, är ni hemma till den stora finalen?

Nu lyser åtminstone solen lite och vi hoppas att våren snart är här. Super stora kramar från mamma

2011-03-09 @ 10:36:29
Postat av: mormor

HEJ mina gullungar .Blev så glad i morse när jag slog på datorn och såg att ni var iland kändes tryggt. Och sedan idag när jag var hos min sjukgyumnast och du ringde Matilda då kändes det verkligen kul kunde tyvärr inte prata så länge men att bara höra din röst var jättehärligt. Jag måste berätta att jag har vunnit 1000 kr på postkodsmiljonären jag säger som gammelfarmor det börjar så saktliga nu väntar jag på grannyran. tusen kramar till er och jag ringer på måndag. mormor

2011-03-09 @ 23:10:03
Postat av: Lovisa

Häääftigt! speciellt avis på hajen och dykningen, men vet själv inte om jag skulle våga, eller kommer våga(!!!) i Thailand. Fan vad trist med översvämningar, att det regnar så mycket! hoppas det kommer igång tidigare än sagt men annars gör ni såklart det bästa av situationen. MISS YOU SO, ses SNART! love

2011-03-12 @ 10:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0