Födelsedagsbarnet uppdaterar läget

Jaha, da var man gammal och mossig. Det kanns bra!
Jag kan med gladje tillagga att St Patric's day firas aven har! Sa ska se till att spatsera till narmate irlanska bar och bjuda de andra pa guiness innan kvallen ar slut. Battre avslutning an sa kan kvallen knappast fa.


Aven om vi saknar Australien sa trivs vi riktigt bra i Singapore. Staden kanns inte sa asiatisk utan ar luftig och ren och aven om det ar en hel del trafik sa ar luften ren (bra ordforrad jag har!)

Vi lamnade Cairns i harlig stress efter att i sista minuten bestamt oss for att ta en sista utekvall. Tillslut fick vi namligen gulliga rumisar fran skane som peppade oss for utgang. Vi saknade inte de dryga och tjuriga rummisarna vi haft innan!

Konsekvenerna av denna utekvallen, som for ovrigt blev den anda lyckade i cairns, blev panikpackning, utcheckning precis pa sekunden i tid och inget bokat boende i Singapore. Sa nar vi vid 22.00 landade i Singapore, efter manga glada overraskningar pa flyget (visade sig namligen att matsacken vi slangt ihop var helt i onodan, 2 x varmratt och en necessar med sovmask, strumpor, oronproppar, nackkudde, tandborste och tandkram ingick. Perfekt att vi flog over dage) hade vi ingenstanns att ta vagen. Felicia och Nattis gick ivag for att kolla hostel pa dator och for mig och Matilda blev det en laaaang vantan innan de kom tillbaka. Harligt eftersom de bevapnade vakterna och spatserade stirrade misstanksamt pa vara fyra stora ryggsackar.

Nar de antligen kom tillbaka var det tva deppiga tjejer, allt var fullbokat. YEEEY! Men for att gora en lang historia kort och for att jag inte har sa mycket internettid kvar sa gick allt bra tillslut, saklart!
Vi bokade namligen in pa lyxhotellet nummer ett! Lyxhotell = breeeeeda sangar, vilket i sin tur = dubbelsangar. Alltsa kunde alla fyra dela pa ett dubbelrum och resultatet blev ett pris som ar kankse 20kronor dyrare an vad vi nu betalar pa hostelet. VART!

Sa efter denna aptitretaren pa att bo fint skulle jag igar boka hotel till oss i Kuala Lumpur. Det slutade med att jag sett alla priserna i fel valuta och fick en chock nar jag fick kvittot visat pa skarmen. Endast dubbelt sa dyrt som jag trott, och nu inga pengar pa kontot. Sa igarkvall var jag muntergoken nummer ett (klockan var ca 22 nar detta hande och jag hade pa dagen atit tre vita mackor med ost/nutella, en liten glass och en croissant, ni som kanner mig forstar vad detta resgang fick sta ut med och mamma, du vet precis hur det kandes!).
Skont att det resaturangbesok som vi planerat blev till att vi insett av vi gatt vilse och middag pa donken. Mmm, kanns kulturellt och bra.
Men lugn bara lugn. Morgonen tillbringades vid en telefonautomat som var fett billig och mina pengar kommer snart tillbaka efter att jag har avbokat hotellet. Dock 150 kr i ajabajaavgift.

stora 20arskramar fran tuffen


Kommentarer
Postat av: Bengt

Grattis gullet!

Hoppas de lyckas få till en vacker och värdig födelsedag, trots att du inte lärt dig skillnaden på enda och ända ; )

Jag är mest glad och lättad över att de fortfarande är kvar hos dig efter dina pengaproblem på fastande mage. Modiga och tappra kamrater.

Skicka önskelista - så ska vi se om du kanske också blir firad hemma.

Puss

2011-03-17 @ 11:01:47
Postat av: Anonym

Tovis inte ska du bjussa på öl på dion födelsedag. Vi ska nog se till att någon het irländare alternativt het singaporian uppvaktar dig!

2011-03-17 @ 11:23:12
Postat av: Annika

Många grattis pussar och kramar Skatten!Ät en god födelsedagsmiddag med mycket potatis :) (man blir ju lite orolig av din sockerabstinens)och önskar dig en kul utekväll - verkar ju vara upplagt för det.Hoppas dosan kommer fram i tid. Puss, puss, puss Mams

2011-03-17 @ 11:30:31
Postat av: Lovisa

BRA update Tove! och grattis i efterskott! lycka till med allt nu så ses vi ju snart! puss!

2011-03-17 @ 12:00:47
Postat av: Cattis

Härligt att ni fick prova på livet på lyxhotell åtminstone en natt! Hoppas nu att ni hittar nåt bra boende i Malaysia och att ni får det mysigt där, tjejerna känner ju till en del bra ställen och det borde finnas bra boende till rimliga priser. Tove, hoppas du hade en fin dag på din födelsedag och att ditt humör blivit bättre.



Stor kram

Cattis

2011-03-18 @ 13:42:32
Postat av: Tuff

Tack horri!

Mamma, du kan vara lugn. Jag ater mangder av bade chips och pommes!

2011-03-21 @ 11:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0